12 juni 2013

Härlig dag

Haft en härlig dag faktiskt. Inte så kul att jobba hehe men hade fullt upp så slapp sitta av tiden iallafall, det är så tråkigt. Känner mej mycket mer till nytta när jag faktiskt gör massa saker. Tillskillnad från igår när jag gick på dubbelschema och han som jag jobbade med gjorde allt typ.. Plus att ca 1,5 timme gick åt till att göra ingenting..

Efter jobbet åkte jag till stallet åh pysslade med min största gobit. Blev ett sjukt bra pass på åkern också. Hon va riktigt fin och på hugget! Skulle försöka göra galoppombyten på rakt spår, men då blev det skänkelvikning i galopp istället, haha snacka om att jag vart förvånad! Hon är riktigt lyhörd för skänken och vikten om hon bara vill. Men galoppombyten är väl inte hennes favorit direkt om man säger så ;)

Har pratat med nya hovslagaren också och förhoppningsvis kan han de närmsta dagarna, eller början av nästa vecka, då får hon fina fossingar igen så vi kan ut åh galoppa i skogen och ta långturer. Visst är det roligt att träna åh sånt på åkern men att flyga fram i turbogalopp så att tårarna sprutar är svårslaget ^^

Har skjutsat Sessan till p&p för en stund sen, eftersom både jag och älsklingen jobbar fm imorgon. Taskigt att låta henne va själv tycker jag, även fast jag bara jobbar 6 timmar imorn :)

Ska kika lite på tv nu sen krypa ner åh försöka sova. Har lite svårt att somna "tidigt" men det är ju förståeligt.. Så brukar slötitta på tv och chilla lite i soffan innan jag känner att jag kan sova. Är väldigt trött första timmarna på jobbet dock, sover ju bara 5-6 timmar typ. Men snart kommer jag nog in i det här också :P 

Nattie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar