12 oktober 2013

Hemmafixare delux

Halloj!

Jäklar vad vi har donat åh fixat i nya lägenheten denna vecka! Micke har haft ledig vecka så vi har gjort hur mycket som helst och vi har haft riktigt roligt också, tycker jag iallafall.. Nästa vecka blir det bara jag åh pappa för älskling jobbar elom, så han är rust-befriad ;)

Vi har iallafall gjort klar 3 rum för tapetsering: hall, sovrum och vardagsrum. Taken är målade, listerna är borta, tapeterna är rivna och väggarna är grundade. Det är mer jobb än man tror alltså Som om inte det vore nog så är köket borta och öppna spisen målad. Imorgon kommer all el att fixas och jag ska prova att spackla. På måndag kommer nya köket och nån dag i början av veckan så kommer det en tapetserare för att kika, förhoppningsvis kan dom börja redan i slutet av veckan. Jag åh pappa ska sätta upp gipsskivor i köket och få dit alla köksskåp är det tänkt, men det måste ju skruvas ihop också och det är mitt jobb, får se hur det går haha! Sen är det bara golven kvar och det är inte så svårt, hoppas jag iallafall ^^

Men vi flyttar inte förrän den 26e så jag tror faktiskt att vi hinner. Allt kommer ju inte vara klart men det mesta åtminstone :)

Nu måste jag duscha och göra mej klar för jobb, min dag är inte slut än på ett bra tag med andra ord ;)

Puss & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar