04 juli 2013

Orolig

Hejsan! 

Nu tänker jag skriva ett lite personligt och förmodligen väldigt rörigt inlägg så ifall ni inte orkar läsa så klandrar jag er inte!

Har så mycket tankar i skallen just nu, jag blir fan 22år snart så tycker att jag borde ha en plan för mitt liv, det har jag i och för sej också och den känns rätt så hållbar. När mitt sommarjobb är slut (vecka 34) så ska jag ta det lugnt och bara koncentrera mej på rusten och flytten, sen när vi flyttat och det är någorlunda klart så ska jag plugga till nagelteknolog och ha det hemma sålänge. Så småningom ska jag börja med andra saker typ som vaxning och lite annat (vet inte exakt vad, såklart haha). Sen skulle jag vilja hitta en lokal på stan, kanske dela den med någon och ja ni vet älska mitt jobb och ha trevliga kunder osv ;) Det känns ju som en bra plan eller hur?Är dock inte säker på vart jag ska plugga, ska jag göra det på annan ort eller på distans.. Det lär jag ju bestämma rätt snart också. Har ni nått tips så mottages det tacksamt!

Men det som rör till det lite extra är ju Mowina nu då.. Har förmodligen en medryttare på g och det känns både bra och dåligt. Dåligt för att jag är så ego och vill ha henne för mej själv, men bra för att hon är hur gullig som helst (medryttaren alltså) och jag verkligen behöver 1-2 dagar i veckan som jag kan vara hästledig för att hinna med allt annat som måste göras. Ska jag både plugga, hinna med allt hemma och ha tid för Sessan och Mikael så vore det skönt att få lite hjälp. Funderar även på att ha Sessan på hunddagis typ 1 dag i veckan för hon skulle älska det! Roligt för henne att hänga med andra hundar lite mer än vad som blir nu. Ja det låter ju inte så himla krångligt eller hur? Men nu är det så att P inte vet om hon ska flytta eller så och om hon gör det så måste jag hitta en stallplats. Skulle vilja ha henne på Stork, men det är svindyrt och då tycker jag att det vore okej för en medryttare att betala ca 500kr i månaden för att rida 2gånger i veckan, speciellt när det finns tillgång till ridhus åh allt. Men hur tar man upp det då? Ja jag vet inte riktigt.. Hon ska provrida på söndag så det är väl bara att ta upp det då, det som oroar mej är ju hur hon tar det. Jag har svårt för förändringar, eller inte svårt men jag vill veta låångt i förväg så därför tycker jag att det vore schysstast att ta upp det på en gång även fast inget är bestämt. Sen får jag kanske inte ens en plats på ridskolan om P flyttar, men skulle vilja ha i närheten där isånafall. Kanske blir så att P hyr ut stallet till sin kompis också och då kan Mowiie stå kvar så får jag betala stallhyra till henne bara. Men ingenting är ju bestämt och jag hatar såna situationer för jag vill ju som sagt veta långt i förväg så att jag kan planera osv! Blir galen! 

Sen har jag ingen aning om hur jag vill göra i lägenheten, hur ska köket se ut? Vad ska vi ha för tapeter? Golv? Kakel, herregud vad ska vi ha för kakel Nathalie?! Jag döör.. Vet att jag sa att jag typ hade bestämt mej, men nu vet jag inte. Jag lider verkligen av min beslutsångest här. Visst är det skönt att jag fått "fria händer" men jag suger på att fatta beslut. Inte så att jag bara tänker ta nått, man kan inte direkt tapetsera om och byta golv efter nån månad..
 
Alldeles för mycket som snurrar i min hjärna, jag kan inte tänka normalt. Om jag nu nånsin gör det haha ;) 

Jaa jag har alltså problem med beslutsångest inom massa olika saker och en hel del oro pga av stallplats och allt som hör till det. Sen vet jag inte hur jag ska lösa det här och då blir jag såklart uppstressad och ännu mer orolig pga det. Blä! Måste verkligen fundera och klura på ETT problem i taget. Kan inte lösa allt på en gång, måste ta det lite lugnt. Annars kommer jag bli helt utmattad och gå ner mej i min deppighet igen, vilket är det allra sista jag vill!

Är ledig idag så ska nog rida lite och måla och tvätta bilen om jag hinner också. Försöka att inte övertänka på allt det här, det löser sej nog. Vi håller ju på att städa ur huset eftersom det ska säljas och jag har lite möbler och andra saker som ska målas, vi har börjat men det måste ju bli klart också. Det får vara prio ett sålänge :)

Nu ska jag äta nånting, sen klä på mej och åka till mitt älskade Jäderfors :D 

Puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar